

Mélyrétegekbe kapcsolva – Vass Aranka Adelina CO-SWITCH projektje
Életünk során számtalan tárggyal lépünk interakcióba, legtöbbször meg sem állunk gondolkozni szimbolikus vagy akár terápiás értelemben vett jelentésükről. De mi van akkor, ha ezek a tárgyak többet árulnak el rólunk, mint azt elsőre gondolnánk? Ez a felvetés vezette el Vass Aranka Adelinát a CO-SWITCH megtervezéséhez: egy lélektani társasjátékhoz, amely könnyed módon kínál mélyebb betekintést pszichénk rejtelmeibe.

A CO-SWITCH egyfelől játék, másfelől lehetőség arra, hogy közelebb kerüljünk önmagunkhoz és barátainkhoz. Két módban játszható: a Float esetében – melyet a bézs szín jelöl – egy-egy kifejezést kell ábrázolni a rendelkezésre álló tárgyak és tárgyszerű formák segítségével. Ez a mód inkább kompetitív, serkentve a játékosokat arra, hogy kreatívan gondolkodjanak, gyorsan reagáljanak az adott témákra. A kék színnel ellátott Deep ehhez képest mélyebb beszélgetésekre ösztönöz. Ebben a módban a játékosoknak egy-egy kérdést kell megválaszolniuk a tárgyak segítségével, ami akár meghitt, bensőséges beszélgetéseket eredményezhet. A két módban ugyanakkor nemcsak a tárgyak, hanem a témák is közösek: spiritualitástól kezdve karrieren át a párkapcsolatig minden fontos életterület szóba kerülhet.
A CO-SWITCH a tárgyak asszociációs és szimbolikus olvasatára épül: egy övcsat például jelentheti az apai szigort vagy az eleganciát, egy vonalzó mesélhet a matek óra kellemetlenségeiről vagy a precízen rendben tartott otthonról, de egy csillagforma is számos személyes jelentést hordozhat, ráadásul az egyéni kompozíciók újszerű logikai kapcsolatokat teremthetnek. A játék során dinamikus, szabad és kreatív módon van lehetőség a személyes gondolatok és érzések megosztására, ezen keresztül önmagunk és társaink megismerésére, mindeközben gyakorolhatjuk az empátiát, az érzelmi kommunikációt, nem mellékesen pedig kapcsolódásainkat mélyíthetjük. Mindezt ráadásul csak úgy játékból!



// /
A CO-SWITCH projekttel Vass Aranka Adelina a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Legjobb Tárgyalkotó díjában részesült.
A projekt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Digitális tárgyalkotás specializáción készült, témavezetője Kövér Dóra Rea, konzulense Lóki Eszter volt.