Pages: Szremkó Bettina „hibrid” alkotói metódusa
A Pages rovatunk az egyik legszemélyesebbnek mondható cikksorozat a Designisso-n, mivel még az ötletcsírákat, a kísérletezéseket, a nem kész dolgokat láthatjuk, vagyis azokat a gondolatokat, amelyek tényleg belülről jönnek. A következő írás Szremkó Bettina, harmadéves animációs hallgatónk alkotói folyamatába enged betekintést. Nála rendhagyó módon a digitális technika is nagy szerepet játszik az elindulás fázisában – főként így vázolja fel a kezdeti ötleteket.
Inspirálóak számára a filmek, különösképp a klasszikusok, valamint a mindennapi eseményekből merít, így a szemlélő könnyen azonosulni tud a témáival. Mindig térben gondolkozik, mert így mindent el lehet helyezni, egyszerűbb, mint 2D-re stilizálni a dolgokat – a 3D is a kisujjában van.
Az egyetem évei alatt tért át a digitális metódusra, amely első hallásra csak azért lehet meglepő, mert előtte festő szakon tanult, ahol sokkal inkább meghatározóak voltak a manuális technikák. Betti papírt általában krokizáshoz használ, ez egyfajta relaxáció, aktív kikapcsolódás számára. Ezenkívül a zsigeri gondolatáramlatokból születő sztori ötleteit jegyzi le.
„Az agyam kicsit talán fordítva működik: először mindig a történetet fogalmazom meg, aztán jön minden más. De nagyon fontosnak tartom, ha a sztori megvan, akkor legyen mögötte kutatás, hogy rendesen megálljon a lábán, mert így tud hiteles lenni. Nincsen egyetlen alapvető stílusom; mindig az adott koncepció határozza meg a látványvilágot. Időbe telt, mire rájöttem erre, hogy nem kell feltétlenül erőltetni a mindent meghatározó stílust.”
// /
Szremkó Bettina TUMBLR | BEHANCE
Szerző: Cserépy Krisztina